Neįgaliųjų automobilių statymas Kaune – kaip tvarkosi Kauno valdžia?

2018 m. vasario sausio 30 d. Kauno m. meras Visvaldas Matijošaitis Šv. Gertrūdos g. ir Daukšos g. sankryžoje, prie maisto prekių parduotuvės “Šilas” perėjos partrenkė pėstįjį. Istorija trumpai aptarta viešai, prisiminta, jog meras prieš tai turėjęs panašų įvykį ir tiek.

Svarbiau tai, jog po kelių dienų ta pati žiniasklaida jau raportavo apie operatyvią Kauno miesto savivaldybės transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero  reakciją – šis valdininkas nurodė aptverti apsauginiais stulpeliais neįgaliems vairuotojams skirtą automobilio statymo vietą. Tokiu būdu buvo pažeistas STR (statybos techninis reglamentas) kuris nurodo, kad automobilio statymo aikštelėse iki 15 vietų privalo būti įrengta 1 vieta skirtą neįgaliems su išlipimo zona.

Prireikė daugiau nei pusės metų, kad įtikinti Kauno m. valdžią, jog panaikinta neįgaliems skirta vieta privalo būti grąžinta. Dėl to teko kreiptis į Kauno administraciją bei į Lietuvos žmonių su negalia aplinkos pritaikymo asociacijos (LŽNAPA) atstovus kurie vykdė šios gatvės atkarpos rekonstrukcijos pritaikymo neįgaliems priežiūrą.

Fotografuota 2019-04-27

Tik atkakliai reikalaujant, tuo metu dirbęs LŽNAPA Kauno apskrities atstovas Artūras Zumaras kreipėsi į Kauno miesto tvarkymo skyriaus vedėją Aloyzą Pakalniškį prašydamas šioje vietoje vėl įrengti vietą neįgaliems. Tapo akivaizdu, kad net ir neįgaliųjų interesus atstovaujančios organizacijos atstovai kurie privalo užtikrinti aplinkos pritaikymą neįgaliems miestiečiams yra veikiami miesto administracijos ir savo veikloje ne visada vadovaujasi įstatymu.


Fotografuota 2019-04-27

Dėl sprendimo kuriuo buvo užtikrintas saugumas šios perėjos zonoje buvo kalbėta ne kartą – stulpeliais aptverta neįgaliems skirta vieta su išlipimo zona aptverta netinkamai. Visiškai užtvėrus šią zoną ir suteikus vietą greta neįgalieji vistiek negali čia pastatyti automobilio, nes nėra vietos išlipti. Tuo tikslu privalo būti pažymėta išlipimo zona skirta statyti neįgaliojo vežimėliui.


Fotografuota 2019-04-27

Šis pavyzdys iliustruoja miesto valdininkų nekompetenciją, įstatymų nesilaikymą ir nenorą bendradarbiauti su neįgaliais. Matyt tik miesto mero nurodymai gali būti priežastimi veikti, STR reikalavimai šiame mieste negalioja. Beje kaip ir KET kurių nepaiso miesto valdžia pripiešdama rombų gatvėse kurie susisiekimo ministerijos pripažinti savivale.

Žemiau pateiktoje nuotraukoje tinkamas šios vietos sprendimas. Taip ir perėjos zona apsaugoma nuo piktybinių vairuotojų norinčių palikti transporto priemonę ant pėsčiųjų perėjos taip bloginant perėjos matomumą vairuotojams ir netrukdoma šia vieta naudotis neįgaliems vairuotojams turintiems teisę statyti automobilį šioje vietoje. Bet ar A. Pakalniškiui su P. Keru tai rūpi? Ne.

Papildyta 2019-08-26

Šiandien patikrinau ar Kauno m. administracijos darbuotojai padarė ką žadėjo – panaikino kelis stulpelius, kad būtų galima pilnai atsidaryti duris ir išlipti į vežimėlį. Žemiau esančioje nuotraukoje matote, kad 2 viduriniai stulpeliai atskiriantys nuo automobilio greta aptvertą zoną nuimti ir išlipti galima laisvai. Tačiau noriu pasiūlyti panaikinti arba šiek tiek patraukti ir kampinį stulpelį kuris kliudo išsukant iš statymo vietos. Tačiau faktas tas, kad išlipti ir pasinaudoti šia statymo vieta žmogui judančiam rateliais yra įmanoma.

Žinoma civilizuotas, įstatymus atitinkantis sprendimas panaikinti tą kampinį stulpelį ir pažymėti išlipo zoną. Tačiau Kaune su įstatymais ir civilizacija prastai.

Šaltiniai

Kauno diena
Lrytas.lt
Etaplius.lt

Pasidalink

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.